שר הביטחון גלנט מאשר את המלצת צה"ל: זימונים לצו ראשון לחרדים ייצאו בחודש קרוב

שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר (שלישי) דיון מקיף בנושא ההיערכות לקראת גיוס בני המגזר החרדי, בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון והרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי. בדיון השתתפו גם סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, אלוף במיל' אליעזר שקדי, ראש אכ"א אלוף יניב עשור, הפצ"רית אלופה יפעת תומר ירושלמי וסמנכ"ל וראש אגף והתכנון במשרד הביטחון, איתמר גרף.

בסיום הדיון, אישר שר הביטחון את המלצת צה"ל להוציא צווים לתהליכי מיון והערכה (צו ראשון) של מועמדים לשירות ביטחון (מלש"בים) מהמגזר החרדי במהלך החודש הקרוב. זאת, בהתאם ליכולות הקליטה והמיון הקיימות, ולאחר שיפור משמעותי של הנתונים הנוגעים למתגייסים הפוטנציאליים.

כמו כן, הוחלט להשיק בחודש הקרוב קמפיין הסברה ייעודי לציבור החרדי. הקמפיין יפרסם מסלולי שירות מותאמים לחרדים בצה"ל, בהתאם להמלצות ועדת שקדי.

הדיון הסתיים בהסכמה כי מדובר בצורך מבצעי ובסוגיה חברתית רגישה.

הוסכם לפעול לפי עקרון "גיוס בהצלחה" כדי להגיע לשירות משמעותי של בני המגזר החרדי, תוך שמירה על אורח חייהם. המטרה היא להגדיל את מספר המתגייסים בתהליך סדור ומתוכנן.

על אף ההודעה "הדרמטית" של שר הביטחון יואב גלנט חשוב לשים לב כי מדובר בשליחת צו ראשון ולא בצוי גיוס.

הכתב הצבאי של גלי צה"ל דורון קדוש פרסם כי בדיון הסגור של ועדת חוץ וביטחון ראש אכ"א, יניב עשור טען כי הכוונה של צה"ל – היא לגייס בשנתיים הקרובות 3,000 חרדים כל שנה, בנוסף על כ-1,800 שכבר מגויסים מדי שנה, כלומר יעד הגיוס השנתי של צה"ל יעמוד על 4,800 מתגייסים מדי שנה – והיעד הזה לא צפוי להשתנות בשנתיים הקרובות.

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

הסוגיא המרתקת ביותר היא הייחס של חברי הכנסת החרדים שממלאים פיהם מים בנושא. בשבוע שעבר יצאו קריאות ומכתבים מחברי מועצות גדולי התורה, הן חסידים, ליטאים וספרדים – נגד חוק הגיוס הנוכחי והתנהלות הח"כים החרדים.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן