בקשה לאישור תובענה ייצוגית הוגשה בבית המשפט נגד אושר עד בגין טענה על הטעיית צרכנים בדבר מכירת מזגנים שאינם עומדים בתקן ובהצהרות היצרן בכך שהמזגן לא מקרר, ודאי לא בצורה נדרשת על פי התקן

הבוקר ה-1 ביולי 2024, הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד חברות מזון כל מרב בע"מ (אושר עד) ותמוז שיווק מוצרי חשמל בע"מ (ש.י.ש). הבקשה, שהוגשה על ידי שלמה בן-ישי, ממודיעין, מיוצג על ידי עו"ד אחמד מסאלחה ועליה סעאדה.

שלמה בן-ישי טוען בתביעתו כי החברות הנתבעות הציגו מצגים מוטעים לציבור הקונים בנוגע למזגנים ניידים, במיוחד ביחס לדגם בגודל 1,11600 כ"ס של המשיבה הראשונה. הוא מבקש להכיר בתובענה כייצוגית לפי חוק תובענות ייצוגיות, תשס"ו-2006, בשל הטעיית צרכנים והפרת חוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981, וכן הפרות נוספות בתחום דיני החוזים ודיני הנזיקין.

סכום התביעה מוערך בזהירות עבור כל חבר בקבוצה ב-1,300 ₪, כאשר הסכום האישי הנתבע עבור המבקש עומד על 6,187 ₪. כמו כן, המבקש מבקש מבית המשפט לקבוע פיצוי והחזר כספי לחברי הקבוצה ולחייב את הנתבעות בהוצאות משפט ושכר טרחה למייצגיו.

התביעה מבוססת על הטענה כי החברות הנתבעות הציגו מצגים מוטעים לגבי ביצועי המזגנים הניידים, כולל הטעיות בנוגע לדירוג האנרגטי ולצריכת האנרגיה שלהם. בהתאם, התובענה מבקשת סעד הצהרתי לפיצוי או השבה עבור כלל חברי הקבוצה, שהינם כל לקוחות שרכשו את המזגן הנייד המדובר משתי החברות במהלך שבע השנים האחרונות.

לצורך הוכחת דבריו, צירף התובע חוות דעת מומחה וכן שלל ביקורות מהרשת בהם נטען כיהמזגן הנמכר ברשת אושר עד אינו תקין

הנתבעות:

1. מזון כל מרב בע"מ: חברה רשומה בישראל המחזיקה ברשת מרכולים בפריסה ארצית, כולל מחלקת מוצרים חשמליים.

2. תמוז שיווק מוצרי חשמל בע"מ (ש.י.ש): חברה רשומה בישראל העוסקת בייבוא ושיווק מוצרי חשמל, כולל המזגנים הניידים המדוברים.

המבקש טוען כי סיכויי ההצלחה בתביעה גבוהים, שכן ישנן הוכחות ברורות להטעיה והפרת הוראות הדין מצד הנתבעות. הוא מבקש מבית המשפט לקבוע כי השאלות העובדתיות והמשפטיות המתעוררות בתובענה הן משותפות לכלל חברי הקבוצה, ולהכיר בתביעה כייצוגית.

לסיכום, התביעה מבקשת להגן על זכויות הצרכנים ולקבוע פיצוי הולם עבורם, במטרה לשים קץ להטעיות שיטתיות מצד חברות המשיבות

אם אתם נמנים על לקוחות שרכשו את המזגנים המדוברים במהלך השנים האחרונות, אתם עשויים להיות זכאים לפיצוי. אנו נמשיך לעקוב ולעדכן בהתפתחויות המשפטיות בנושא.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן