במהלך מבצע 'שומר החומות' (פרעות תשפ"א) תקפו בני מיעוטים את מור ג'אנאשווילי בעיר עכו, וביצעו בו לינץ' קשה ביותר. בתיק נעצרו תשעה חשודים, חלקם כבר מרצים עונשי מאסר בבית הכלא ונגד האחרים עדיין מתנהלים תהליכים משפטיים.

ארבעה מהעצורים שוחררו למעצר בית בכפר מכר הסמוך לעכו, וכעת מבקשים שני עצורים נוספים להשתחרר למעצר בית – באותו הכפר ממש, זאת למרות שהאישומים נגדם עומדים על עבירות טרור חמורות של ניסיון לגרימת חבלה בכוונה מחמירה ועוד.

בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בחיפה ביקשו העצורים להשתחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני, תוך שהם מזכירים את העצורים שכבר שוחררו. עו"ד מטעם המדינה התנגד לבקשת השחרור ואמר: "המסוכנות הנשקפת בולטת וברורה. חזקת מסוכנות אשר מעשיו האלימים והמתמשכים, על פני יומיים, שביצע בעת שהמדינה היתה במלחמה, בדומה למצבנו הנוכחי – מדברת בעד עצמה. אנו סבורים שכל שחרור של מעורב במעשה טרור שכזה מטיל על הציבור סיכון שיש למנוע אותו".

מור ג'אנאשווילי, שמאז הלינץ' מתמודד עם פציעה קשה ומורכבת, התנגד נחרצות לשחרור תוקפיו: "אני מגיע לכל דיון בבית המשפט, אך לצערי לאחרונה מדובר בדיוני מעצרים של המחבלים המבקשים להשתחרר בסיטונאות. אותם מחבלים שעשו בגופי שפטים ורצחו לי את הנפש משוחררים בזה אחר זה, כאילו לא מדובר במחבלים צמאי דם יהודי. בעוד אנחנו במלחמה על הארץ בתי המשפט ממשיכים להתייחס למחבלים כאל מקרה סוציאלי, שולחים אותם לתסקירים ומעצרי בית כאילו מדובר במקרה פלילי – ולא במחבלים שניסו לרצוח באכזריות יהודים".

ג'אנאשווילי פירט: "שוכחים את זה שאותם מחבלים יצאו בשם החמאס בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמה. אני נמצא בדיונים וזועק מדם ליבי לבתי המשפט: תגנו עלי, לא על המחבלים. מרגיש מופקר וחסר הגנה. הגיע הזמן שבתי המשפט יצטרפו למאבק בטרור, אין מקום לשחרר מחבלים למעצרים באיזוק. מקומם של המחבלים הוא מאחורי סורג ובריח".

"אני דורש מבתי המשפט לעצור את שחרור המחבלים. מתוך שישה נאשמים שלושה כבר נמצאים במעצרים באיזוק באותו הכפר, ויש עוד שני מחבלים שהשופט שוקל בחיוב לשחררם לאותו הכפר! עצרו את הפקרת הביטחון של אזרחינו, כי האויב יכול לקום בכל רגע נתון!", סיכם.

נזכיר כי במהלך מבצע שומר החומות הותקף מור בעיר עכו ע"י עשרות פורעים בלינץ' מזעזע, ונפצע באורח בינוני. הפורעים רגמו את רכבו באבנים, וכשנמלט הכו אותו במוטות עץ וברזל, באגרופים ובעיטות, עד שהתמוטט והכרתו התערפלה. בהמשך גם חתכו את פניו בסכין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן