מקורות ברצועת עזה מסרו היום (שלישי) לכאן חדשות, כי חמאס נערך לתוכנית הישראלית לפרק את כלל הגדודים של הזרוע הצבאית שלו. לצורך כך הכין הארגון תוכנית משלו, שמתבססת על שני גדודים שיהיו כוח עתידי ומנוע לשיקום יכולותיו הצבאיות: זאת מתוך כוונה להשלטת משילות ברצועה, ביום שבו תסתיים המלחמה. כך פורסם היום לראשונה בתוכנית "בחצי היום" עם אסתי פרז בן עמי, בכאן רשת ב.

מדובר על גדוד אחד בדיר אלבלח וגדוד אחד בחאן יונס, שקיבלו הוראה שלא להשתתף עד כמה שאפשר בלחימה, כדי לשמור על יכולותיהם להיות כוח עתודה לשליטה ביטחונית עתידית על רצועת עזה. הגדודו בחאן יונס עבר לרפיח במהלך התמרון בעיר כדי לא להיפגע בלחימה. פעילי הגדוד ירדו דרומה בכסות אזרחית ונטמעו באוכלוסייה. עם סיום התמרון בחאן יונס ותחילת המבצע ברפיח, הם שבו צפונה לעיר.

מסמך שחובר באוגדת עזה המראה כי צה"ל ומערכות המודיעין ידעו על תוכנית חמאס לפשוט על ישראל הופץ פחות משלושה שבועות לפני טבח 7 באוקטובר – כך פורסם אתמול בחדשות הערב בכאן 11. גורמי ביטחון סיפרו לכאן חדשות כי המסמך היה מוכר לצמרת המודיעין, ולכל הפחות לזו של אוגדת עזה.

המסמך, תחת הכותרת "אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה", הופץ ב-19 בספטמבר 2023, ומי שכתב אותו מתאר לפרטי פרטים שורה של אימונים שביצעו יחידות העילית של חמאס שבהם תרגלו פשיטה על מוצבים צבאיים וקיבוצים, חטיפת חיילים ואזרחים, ואף הוראות כיצד להחזיק את החטופים ולשמור עליהם כשהם כבר נמצאים בשטח הרצועה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן