בשבוע שעבר, פנה עו"ד יצחק מירון ראש העיר לשעבר והמועמד לבחירות הקרובות לראשות עיריית עפולה, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט פוגלמן בדרישה שיפעיל את סמכותו כדי שמשטרת ישראל תחקור תלונות רבות שהוגשו למשטרה ולאגף הסייבר על כמות גדולה של פרופילים ודפי פייסבוק שמתחזים לו ולתומכיו, ושולחים לציבור בשמו מסרים כוזבים ומטעים במטרה להטעות את הציבור. מדובר בעבירה פלילית חמורה המחייבת את המשטרה לפעול.

לטענתו זהו לא פחות מפיגוע בהליך התקין הדמוקרטי החופשי במדינת ישראל.

לדבריו, הוגשו תלונות רבות למשטרה, וככל שהמשטרה תחליט, היא בקלות יכולה לחשוף מי עומד מאחורי המתחזים והפקטיביים ולגדוע את התופעה באחת.

עוד הוסיף מירון כי ברור לכל בר דעת מי עומד מאחורי הקמפיין, שכן כל המתחזים והפיקטיביים פועלים נגדו ונגד תומכיו. מירון הפנה אצבע מאשימה לגורמים במחנה אלקבץ ולתומכיו שפועלים באופן שיטתי ומאורגן מקדישים שעות עבודה רבות כדי להטעות ולרמות את הציבור כדי לגנוב בחירות בפעם השניה, כשהפעם הראשונה היתה בקמפיין הציביון השקרי והפקטיבי בבחירות הקודמות ב 2018.

שיטת הפעולה של מפעילי הפיקטיביים היא להעתיק את דפי הפייסבוק האמיתיים אחת לאחת, של יצחק מירון, של תנועתו תנופה לעפולה ושל תומכיו, לפרסם פוסטים הזויים ושקריים, לשלוח הודעות מזוייפות ומטעות בשם המועמד ותומכיו לתושבי העיר מאפליקציית הוואטסאפ, והכל במטרה להטעות את תושבי עפולה שלא יבחרו במירון.

אין קל יותר היום מלפתוח ולהקים דפי פייסבוק ווואטסאפ מזוייפים באמצעות כרטיסי סים אותם אפשר לרכוש בכל חנות וקיוסק.

דוגמא לפוסט כזה ⬇️

ככל הידוע למערכת 'בדלתיים סגורות', נעשו גם פניות לחברי כנסת כדי שיפעלו לחוקק חוק שמחייב כל אזרח שרוכש כרטיס סים, להזדהות בכל הפרטים האישיים הרלוונטיים, דבר שיקטין את התופעה ויקשה על העבריינים להשתמש באמצעים פיקטיביים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן