לפי נוסח הצעת ההחלטה שתובא היום בידי בן גביר לישיבת הממשלה וצפויה להיות מאושרת בידי ראש הממשלה והשרים, השר לביטחון לאומי יוסמך "לתכלל מבצע חירום לאומי לחצי שנה בשיתוף כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים אשר במסגרתו יציבו השרים בעדיפות גבוהה את הפעילות למאבק בתופעת הפרוטקשן במשרדיהם… המבצע יכלול ריכוז מאמץ לביצוע פעילויות אכיפה, אשר יתבצעו בהתאם למדיניות האכיפה של גופי האכיפה והיועץ המשפטי לממשלה, בכל הארץ, לטיפול בתופעות סחיטת דמי חסות. זאת, תוך קידום הליכי חקיקה נדרשים, וקידום מהלכים נוספים שיהיה בהם לסייע לצמצום תופעת הפרוטקשן. המבצע יבוצע במסגרת המשאבים הקיימים של הגופים".
על פי ההצעה, "בתקופת מבצע החירום השר לביטחון לאומי יקיים וינהל צוותי עבודה בין-משרדיים ייעודיים לטיפול חירום בתופעת הפרוטקשן כאמור לעיל. בצוותי העבודה ישתתפו נציגים בכירים נוספים מהמשרד לביטחון לאומי וכן נציגים ממשרד ראש הממשלה (שירות הביטחון הכללי) זאת ככל שהנושאים שיידונו מצויים בתחומי ייעודו ותפקידיו של השירות על פי דין, ובכפוף לעמדת השירות ולתיאום מלא עמו, משרד המשפטים (ייעוץ וחקיקה, פרקליטות המדינה, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור והנהלת המשרד בהתאם לצורך), משרד האוצר (רשות המיסים), משטרת ישראל, בנק ישראל, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, משרד הפנים, בשיתוף במקרים המתאימים עם מרכז השלטון המקומי ונציגים מארגונים יציגים במגזר העסקי ובענפים הנפגעים מתופעת הפרוטקשן כחלק משיתוף הציבור. המבצע יבוצע במסגרת המשאבים הקיימים של הגופים".
כמו כן, תוקם מנהלת הגנה על מאוימים ויצירת חליפת הגנה למאוימים בעבירות פרוטקשן במשטרת ישראל, ויקודמו תיקוני חקיקה שיקלו על המשטרה להיאבק בתופעת הפרוטקשן. המשרד לביטחון לאומי צפוי להשקיע במהלך כ-50 מליון שקלים: 10 מיליון ₪ לטובת מצלמות אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ועוד כ-40 מליון ₪ לתקופה של 4 שנים לטובת הגנה על עדים מאוימים.