רשת הסופרמרקטים יינות ביתן בדרך לשלם פיצויים ב-12 מיליון שקל ללקוחותיה. השופטת מיכל נד"ב אישרה את הפשרה בתובענה הייצוגית נגד הרשת, שהוגשה ב-2016, כך פורסם הבוקר (שלישי) ב-YNET וזאת בשל הפרה לכאורה של חובותיה עם גביית יתר מהלקוחות, זאת חרף ההכחשה של הרשת.
בפשרה מתחייבת יינות ביתן להסדיר את המערכות כדי למנוע הישנות המקרים. בכל מקרה, לגבי הפיצוי, הוא יחולק כך ש-5 מיליון שקל יוחזרו דרך מתן הנחות במשלוחים לכל הלקוחות הרשומים בשירותי האונליין עם הנחה של 20 שקל למשלוח עד 3 פעמים. עוד 2.5 מיליון שקל יסופקו כהנחה אתר האונליין, עוד 2.5 מיליון שקל יינתנו כהנחה "עיוורת" של 10% לפחות במעמד הרכישה. שאר הכסף ייתרם למשפחות מעוטות יכולת למשך 3 שנים וגם סכום של 630 אלף שקל יעבור לקרן תובענות ייצוגיות.
כזכור, רק בחודש פברואר האחרון רשת הסופרמרקטים "יינות ביתן" סגרה הסדר פשרה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, במסגרתו היא תשלם ללקוחות פיצויים ב-8.8 מיליון שקל, אותם למעשה היא תחזיר לצרכנים בדמות הנחה של 10% על החשבון במעמד הרכישה באחד הסניפים של הרשת בארץ. מדובר ב-1,000 מוצרים עליהם תינתן ההנחה במעמד הרכישה בקופה.
במסגרת הסכם הפשרה סוכם כי הרשת לא תודיע על איזה מוצרים ניתנת ההנחה, והלקוחות יידעו זאת רק במעמד הרכישה בקופה כאמור. תקופת ההשבה תתחיל 30 ימים ממועד פסק הדין המשלים ותסתיים עד 24 חודשים לאחר מכן.