ישראל לא תאפשר לאיראן להגיע לסף גרעיני, ותשמור לעצמה את חופש הפעולה המלא להגנה עצמית – עם או בלי הסכם.
גורמים מדיניים בכירים עומדים על כך כי ישראל לא תסמוך על "הבטחות על הנייר" בין וושינגטון לטהראן. התרחיש שבו איראן מנהלת משא ומתן על עצם הגישה שלה ליכולות גרעיניות נתפס בירושלים כקו אדום בוהק.
צה"ל ומערכת הביטחון פועלים וימשיכו לפעול מתוך הנחה שישראל צריכה להגן על עצמה בכוחות עצמה.