הסלמה חסרת תקדים במפרץ: ארה"ב הפציצה באיראן; טראמפ מאיים "לגמור את המלאכה"

לאחר יומיים רצופים של תקיפות אמריקניות באיראן בתגובה לפגיעה במכליות נפט, הנשיא טראמפ משגר איום חריף ומטלטל: "אם ניאלץ להשלים את העבודה – איראן תחדל מלהתקיים". בטהראן משיבים אש ומאיימים ב"גיהינום"

רוחות מלחמה במזרח התיכון: העימות הצבאי בין ארצות הברית לאיראן עולה מדרגה ומגיע לנקודת רתיחה חסרת תקדים. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) אישר כי כוחותיו תקפו בשנית שורה של מטרות צבאיות ואסטרטגיות בשטח איראן. התקיפות, שבוצעו בהוראה ישירה של הבית הלבן, הגיעו בתגובה לפגיעה איראנית חוזרת במכליות נפט מסחריות במצר הורמוז, תוך הפרה בוטה של הסכמי הפסקת האש האחרונים.

בין היעדים שהופצצו על ידי חיל האוויר האמריקני: תשתיות מעקב, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, ומחסני כטב"מים וטילים. מנגד, איראן לא נשארה חייבת ושיגרה תקיפות תגובה לעבר בסיסים אמריקניים בבחריין ובכוויית.

בציוץ חריף שפרסם ברשת החברתית שלו, הבהיר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הסבלנות האמריקנית פקעה: "ייתכן שיגיע שלב שבו ניאלץ להשלים צבאית את העבודה שהתחלנו בהצלחה רבה. אם זה יקרה – הרפובליקה האיסלאמית של איראן תחדל מלהתקיים!".

 

במשמרות המהפכה הגיבו לאיומים והזהירו כי בסיסי ארה"ב באזור "יחוו גיהינום". במערכת הביטחון בישראל עוקבים בדריכות עליונה אחר חילופי המהלומות, מחשש שהבערה במפרץ תתרחב לכדי מערכה אזורית כוללת.

בישראל עוקבים בדריכות

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן